torsdag 26 augusti 2010

Gårdagen var Good As Gold

Igår hade jag intervjun med NZTC International. Varade i ungefär en timma med Sales and Marketing Directorn (som skulle bli min närmsta chef om jag blir anställd) och en Project Manager. De skall lämna besked senast på fredag nästa vecka. Blir därmed en jobbig väntan nu, men det kändes riktigt bra. De är i behov av en anställd då de nu har väldigt många klienter och jag tror jag gjorde ett bra intryck, samt att jag är kvalificerad för rollen. Vet inte om andra är tilltänkta för rollen, glömde fråga det. Hoppas verkligen stenhårt på detta! Skall dock fortsätta ansöka andra jobb samtidigt, kan inte förlita mig på att jag får det här jobbet.

Därefter var det dags för min första Wellington-utång och en bonding experience med folk här. Jag köpte en flaska Mount Gay Rum och en Ballantines Whiskey samt Coca Cola och Vanilla Coke som jag bjöd huset på. Jag mötte upp Pernilla i staden då hon var på visit och tog med henne till förfesten. Densamma Pernilla som jag träffade i Hong Kong och visade runt Auckland. Den drog igång kring 16:00. Vi var riktigt lajbans vid 18:00 och så fortsatte det sedan fram till 04:00-snåret. The bottles are no more.

Här är Hazels mycket sköna kompis Charlotte. Vi kommer bra överens. Tänkte dokumentera allt folk under kvällen/natten för er läsare men det glömde jag bort efter några groggar och detta blev den enda bilden.

Det var fantastiskt roligt och en rejäl bonding experience med folk härifrån. Alla blev apfulla tidigt som tusan, vilket ledde till massvis av komiska situationer (som vanligt). Speciellt med Brett, Charlotte och Ciaran. Ciaran är en kille på ninjanivå som är hur skön som helst. Vi hänger mer eller mindre konstant på fritiden. Han jobbar i en bar och ville att jag skulle glida dit innan han slutade. Nedan följer vår sms-konversation från kvällen, inklusive grammatiska fel etc. För komisk effekt svor jag i många av smsen. Ser riktigt löjligt ut. Jag och Ciaran har garvat som tusan åt detta idag.

Ciaran 20:21 - "Dude don't come here for a while yet. Its real busy right now so it'll be lame if you come now won't get a chance to talk. Sick!"

Ciaran 21:10 - "Quietened down now man come on down if you like!"

Linus 23:21 - "Ciaran! We'll come now. Hope it is good timing :D"

Ciaran 23:21 - "We're closed. Haha"

Linus 23:22 - "What is up now then? Silly twat"

Ciaran 23:24 - "It's a restaurant bar! I'm having a couple of drinks then heading up to motel (a bar) for rotz party. We should just meet there yeah?"

När jag läste "It's a restaurant bar!" visste jag direkt att han sa det med hög ton och panik i rösten. Som i Hur-kan-han-inte-förstå-stuk. Detta konfirmerade han sedan.

Linus 23:25 - "Sounds like a plan mate. Well just pass by Hazel (Hazel jobbade på en annan bar) a second."

Ciaran 23:27 - "Take your time man. I'll probably head to motel in about twenty."

Linus 00:46 - "Entering motel now mofo!"

Ciaran 01:32 - "Did you disappear?? When did this happen??"

Linus 01:34 - "Were the fuck where u mate?! Was looking. Right now we are going to Mighty MIghty (en annan bar)"

Ciaran 01:35 - "Haha I was outside you dick. Smoking area. All good. Sorry we didn't get much time to hang. See you back at home later?"

Linus 01:38 - "Yeah dude"

Ciaran 02:44 - "Jus headin home now man.. Hope you had a good nit"

Linus 02:45 - "Ill see u in stage 2 mofo"

Jag och Brett utformade en teori om att efterfester består av tre faser. Kan beskriva den teorin vid ett annat tillfälle.

Morgonen efter gick jag med Pernilla till tågstationen så hon kunde komma ut till Upper Hutt som hon bor i närheten av.

Där vid tågstationen hade de såna här bänkar. Ovanligt bekväma för att vara publika bänkar.

Idag har jag annars varit rejält bakis hela dagen. På kvällen mötte jag upp Sia och hennes kompisar Bonnie, Lily och en till som jag inte minns namnet på. Vi stack först till cafét Sweet Mother's Kitchen. Där blev det kamomillte och Curly Fries.

Denna bild är en s.k. SI bild. En SI bild är en bild tagen på Sias Initiativ. Jag berättade att jag dokumenterar mina händelser för er sköningar hemma i Sverige. Då började hon bli väldigt aktiv och det kan säkerligen kommer fler SI bilder i framtiden. Dem tar jag inget ansvar för.

Innovativa kåpor till tekannorna.

SI-bild. En riktigt Curly rackare. Sias vän Lily skymtas i bakgrunden.

SI-bild. Schyssta lampor inne på cafét.

Efter cafébesöket så stack vi till butiken Good as Gold som premierade en ny kollektion av klädmärket Twenty Seven Names. Det var bara tjejkläder.

En klänning från kollektionen.

Skulle precis dunka iväg den här posten när det här precis hände. Ciaran (längst till vänster), hans polare Nick (längst till höger) och en polare till vars namn jag ej minns. Ciaran har för övrigt gjort låten som spelas i bakgrunden.



// RappARN

1 kommentar:

Unknown sa...

Jobbigt med väntan men kul att det kändes bra!